Συρρικνώνεται ο κλάδος των ΤΑΧΙ στη Δράμα

0
1436

– Αυξήθηκε πολύ το κόστος λειτουργίας και μειώθηκε περαιτέρω η επιβατική κίνηση
– Περίπου 25 αυτοκινητιστές εγκατέλειψαν το επάγγελμα τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα την κα Ανατολή Αράπογλου, πρόεδρο του σωματείου ΤΑΧΙ «Άγιος Χριστόφορος»


Συμπιέζεται και αριθμητικά ο κλάδος των TAXI στη Δράμα, αφού πέρα από την εκρηκτική άνοδο του λειτουργικού κόστους των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης και του πρόσφατου κύματος ακρίβειας, προηγήθηκε η μεγάλη οικονομική ζημιά που υπέστη ο κλάδος κατά τη διάρκεια των δυο χρόνων της πανδημίας. Πολλοί αυτοκινητιστές έχουν ήδη εγκαταλείψει το επάγγελμα και αρκετοί από αυτούς έχουν αλλάξει επαγγελματική δραστηριότητα.
Όσοι έχουν απομείνει προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα πολύ δύσκολα πλέον, αφού η στήριξη της πολιτείας δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, όπως λένε οι αυτοκινητιστές, και οι εισφορές αλλά και οι διάφορες υποχρεώσεις προς το κράτος συνεχίζουν να είναι υψηλές.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» η πρόεδρος του σωματείου ΤΑΧΙ Δράμας «Άγιος Χριστόφορος» κα Ανατολή Αράπογλου, αναφέρει ότι η οικονομική κατάσταση των μελών του κλάδου έχει επιβαρυνθεί περισσότερο το τελευταίο διάστημα αφού τα έσοδα μειώνονται και τα έξοδα αυξάνονται. «Αυτό είναι λογικό αφού μόνο το πετρέλαιο κινείται πάλι στα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ έχει ανέβει το κόστος και στα ελαστικά και στο υπόλοιπο λειτουργικό κόστος. Από την άλλη πλευρά και το επιβατικό κοινό στη Δράμα έχει μειώσει περισσότερο τις μετακινήσεις του, λόγω της μεγάλης ακρίβειας που έχει εμφανιστεί. Αυτό το βλέπουμε και από την αγορά που δεν κινείται. Για εμάς, όλα αυτά είναι μια αλυσίδα. Αν δεν κινηθεί η αγορά, αυτό έχει άμεση επίπτωση και στον δικό μας κλάδο. Δεν μπορεί να συντηρηθεί ο κλάδος μόνο με τις μετακινήσεις των ηλικιωμένων στο γιατρό, γιατί περί αυτού πρόκειται. Ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί πλέον το ΤΑΧΙ όπως το χρησιμοποιούσε παλαιότερα. Επιπλέον κάθε νοικοκυριό έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ με τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ, τα καύσιμα θέρμανσης και όλα τα υπόλοιπα. Το πρώτο πράγμα που μειώνει ο κόσμος είναι η μετακίνηση με το ΤΑΧΙ».
Η κατάσταση αυτή βέβαια έχει οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινητιστών ΤΑΧΙ στη Δράμα να εγκαταλείψει το επάγγελμα επισημαίνει η κα Αράπογλου, και τονίζει: «Ήδη έχουν εγκαταλείψει το επάγγελμα αρκετοί συνάδελφοι, από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, δηλαδή από το 2009 μέχρι σήμερα. Αλλά από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης και μετά πολλοί συνάδελφοι έχουν αλλάξει επάγγελμα για να απασχοληθούν σε άλλους τομείς. Αυτοί που μείναμε φυτοζωούμε. Στήριξη ουσιαστική από την πολιτεία δεν υπήρξε. Μέσα στην υγειονομική κρίση στηρίχθηκαν άλλοι κλάδοι, αλλά όχι εμείς, γιατί δεν ανήκουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θυμούνται ότι ανήκουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς μόνο όταν πρόκειται να μας επιβάλλουν πρόστιμα».
Οι αυτοκινητιστές των ΤΑΧΙ ζητούν μέτρα που να έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στον κλάδο και ένα από αυτά είναι η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, όπως αναφέρει η κα Αράπογλου. Προσθέτει επίσης, ότι δεύτερο αίτημα του κλάδου είναι να μειωθεί ο συντελεστής ΦΠΑ που μειώθηκε μεν κατά διάρκεια της πανδημίας από το 24 στο 13% αλλά αυτό δεν αρκεί. Οι αυτοκινητιστές ζητούν μείωση του ΦΠΑ κάτω από 10% αλλά και μείωση της φορολογίας τους, προκειμένου να μειώσουν το κόστος λειτουργίας των ΤΑΧΙ και να μπορέσει η συγκεκριμένη επαγγελματική δραστηριότητα να γίνει βιώσιμη. Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν ζητούν αύξηση κομίστρου, γιατί αυτό θα επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την επιβατική κίνηση παρότι από το 2009 μέχρι και σήμερα δεν υπήρξε αύξηση στα κόμιστρα. Επίσης ζητούν να παραμείνει η ελάχιστη διαδρομή στα 3,40 ευρώ αν όχι πιο κάτω, μετά τη μείωση του ΦΠΑ.
Όπως αναφέρει η πρόεδρος του σωματείου ΤΑΧΙ Δράμας «Άγιος Χριστόφορος» σήμερα στην πόλη της Δράμας δραστηριοποιούνται περίπου 100 ΤΑΧΙ από τα 125 που ήταν πριν. Ωστόσο, με βάση τον πληθυσμό της πόλης, η Δράμα θα έπρεπε να έχει περίπου 55 ενεργά, κάτι που αποτελεί ένα ακόμα πρόβλημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ