Θάλλουν τα ανοιξιάτικα ρόδα καλοκαιριάτικα και παραμένουν ανθηρά φθινοπωριάτικα

Της Νόρας Κωνσταντινίδου

0
1396
Από την πρόσφατη εκδήλωση του ΣΦΓΤ παρουσιάζοντας την ποιητική συλλογή του δραμινού ποιητή Γιώργου Κασαπίδη

Πολύνα Μπανά

Υπολογίζεται πως ο προδιαγεγραμμένος κύκλος των εκδηλώσεων του Συλλόγου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Δράμας για το φθινόπωρο και μέρους του χειμώνα, που ξεκίνησε πανηγυρικά μόλις προχθές, στις 16 Οκτωβρίου 2019 με την επίσημη δημόσια παρουσίαση (16.10.’19) της ποιητικής Συλλογής του καταξιωμένου και βραβευμένου ποιητή της Δράμας Γιώργου Κασαπίδη από της εκδόσεις «Οδός Πανός», να έχει συνέχεια. Η ελπίδα της συνέχειας προκύπτει από την παρατήρηση, πως ενώ, οι δυο εμπνευσμένοι ποιητές (Πολύνα-Γιώργος) βάζουν τελεία κάθε φορά στις επιδόσεις τους, εξακολουθούν να έχουν το νου στην παύλα, στη συνέχεια δηλαδή.
Ανοιξιάτικα κι όπως, «του περιβολιού τα δέντρα δέρνει μια ψιλή βροχή / κάπου μια τριανταφυλλιά μας στέκει μοναχή», ενώ ανθεί και θάλλει λογαριάζεται πως ανθοβολεί ενισχύοντας τις ελπίδες για το μέλλον. Την ίδια εποχή, ο θεατρικός όμιλος του Συλλόγου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών, στον οποίο την προεδρία κατέχει η Πολύνα Μπανά δε βάζει τελεία ή παύλα στο τέλος των παραστάσεων. Στοιχειώνει τη σκέψη της μερικώς στη φράση που υπαγορεύει: Η αποδοχή ή η ανάπτυξη πολλών απόψεων συμβάλλει στη διακίνηση των ιδεών. Αφήστε τες ελεύθερες τις ιδέες να βρεθούν όπου κι όπως επιλέγουν. Πλουραλισμός αποκαλείται με μια λέξη ο συμπτυσσόμενος λόγος της παραπάνω φράσης. Ξενόφερτη αποκαλείται η λέξη πλουραλισμός, η οποία ανοίγει στους κλειστούς ορίζοντες πολλά παραθυράκια, που ενώ κλείνει το ένα, ανοίγει το άλλο. Το ίδιο πράττει και η αγαπητή Πολύνα. Πριν κλείσει το παραθυράκι στο θεατρικό έργο του Άρθρουρ Μίλερ, Ήταν όλοι τους παιδιά μου, ανοίγει το «παράθυρο» την επόμενη εκδήλωση. Το Μάιο του 2019 κυριακάτικα ( 12.5.’19) ο Σύλλογος (η πρόεδρος) παρουσιάζει τη θάλλουσα νεότητα στο πιάνο, τον δεξιοτέχνη πιανίστα και καθηγητή Σταύρο Λαπαρίδη.
Στη μέση του καλοκαιριού ενώ ο ήλιος «ψήνει αυγό στην πέτρα», λάμπει. Ευωδιές «φέρνει το αγέρι» από τους κήπους της Δράμας που συμπλέκονται με τα βιβλία του θανόντα ποιητή. Συνεργεία του Συλλόγου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών με τα καθέκαστα της μνήμης στα υπ’ όψιν, φρόντισαν να είναι παρόντα στην κεντρική πλατεία της Δράμας, όπου το φιλολογικό μνημόσυνο του αξέχαστου Νίκου Α. Κωνσταντινίδη. Θάλλοντας ακατάπαυστα ενέπνευσαν τους έξι ποιητές της Δράμας. Στη συνέχεια τους υπαγόρευσαν να μνημονέψουν με θαλερό λόγο τη μνήμη του ποιητή, μέσα από τις ποιητικές του συλλογές.
Όχι αργότερα, αλλά συνάμα και παράλληλα αποδόθηκαν τιμές σε προσκαλεσμένους ποιητές, για να διαβάσουν δίπλα από τα τείχη της πόλης,( της Αγιά Σοφιάς της Δράμας καλύτερα), μπροστά σε ακροατήριο τα ποιήματά τους. Την ίδια στιγμή που τα σύννεφα κρεμασμένα πάνω από τα κεφάλια, δεν έδιναν απάντηση στην ερώτηση, αν θα βρέξει ή όχι η αδημονία περίσσευε. Με λαχτάρες του είδους (από τις καιρικές συνθήκες) μπήκε το Φθινόπωρο του 2019. Χωρίς να είναι επιβαρυμένο με προγράμματα που θα επικαλύψουν τις εκδηλώσεις του μέλλοντος αναγνωρίζεται στο ρήμα θάλλω οι σπάνιες ιδιότητές του. Στο α’ πρόσωπο τα ανοιξιάτικά ρόδα θα θάλλουν και θα γεμίσουν με χαράς ευαγγέλια το περιβάλλον.
Ο ποιητής, φωτογράφος, ο πλησιέστερος στα εξήντα, ο εξηντάρης ποιητής μας ο Γιώργος Κασαπίδης έγραψε εντός εισαγωγικών με κεφαλαία γράμματα: «ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΤΗΤΑ» και ύστερα έβαλε παύλα και στο κατόπιν προσήγαγε κολλητή την τελεία. Επισφράγισε το τέλος; Θα ήταν άδικο, αν έτσι είναι.
Με αληθινά προσεκτικό το βλέμμα της πέρασε διαβάζοντας όλες τις σελίδες του βιβλίου ΑΛΑΝΑ 21 με τους ποιητικούς στίχους του Γιώργου Κασαπίδη η φιλόλογος Βιολέττα Στυλιανίδου και μετέφερε στην αίθουσα του ωδείου Δράμας σε γραπτό κείμενο τις εντυπώσεις της στα μέλη του Συλλόγου των Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών και στους προσωπικούς πολλούς φίλους, τους γνώριμους του Γιώργου (καλόν παιδίν λένε οι Πόντιοι και τον καμαρώνουν), μια ολοκληρωμένη μελέτη προσεκτικά διατυπωμένη.
Εύγλωττος ο τίτλος ΑΛΑΝΑ 21. Φωτογραφίζει την πόλη της Δράμας με τους ιστορικούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους της, στην οποία τα οκτάχρονα αγοράκια της, πριν πάρουν το απολυτήριο από το Δημοτικό Σχολείο έχουν δώσει εξετάσεις κλοτσώντας τις από πανί μπάλες στις αλάνες της γειτονιάς τους. Στις είκοσι μία λογαριάζεται η αλάνα η οποία τιτλοφορείται στο βιβλίο της ποίησης του ποιητή μας και μαζί δικαιώνει την Πρόεδρο Πολύνα Μπανά για τις επιλογές της. Τα ρόδα δεν έχουν ξανθίσει ακόμα. Συναγωνίζονται τα χρυσάνθεμα του μήνα Οκτώβρη. Δε χωρά καμία αμφισβήτηση στο γεγονός πως η αρχή του προγράμματος του φθινοπώρου του 2019 έγινε: Με έναν ώριμο άνδρα (κοντά στα εξήντα), αναγνωρισμένο ποδοσφαιρόφιλο στους Αμπελόκηπους, επιτυχημένο φωτογράφο και φτασμένο ποιητή με επτά ποιητικές συλλογές στο ενεργητικό του ( βραβευμένη επίσημα η μία από αναγνωρισμένο φορέα), αυτοδίδακτος στην κιθάρα, δε θα μπορούσε παρά ένα παρόμοιο εποχιακό ξεκίνημα να θεωρείται ό,τι καλύτερο θα επιθυμούσε.
Ωστόσο, μεταξύ των άλλων ο ίδιος θα επιθυμούσε κατάκαρδα να γευτούν οι παραβρισκόμενοι τα «καλούδια» στο τραπέζι, του ιδιαίτερα καλοστρωμένου μπουφέ, με την πολύ ποικιλία των εδεσμάτων του. Τα φαγώσιμα δηλαδή που με ποιητική διάθεση εποίησε η αγαπημένη των δραμηνών Χαρούλα. Η σύζυγος της χαράς, η Χαρούλα του Γιώργου φορώντας ένα εγκάρδιο στο πρόσωπο χαμόγελο, με επιπρόσθετη στην εμφάνιση την καλόγουστη φορεσιά της, έφερε σε πέρας το ρόλο της συζύγου, βάζοντας τελεία και παύλα στη βραδιά.
Εκείνη όμως που δε γνωρίζει να βάλει τελεία είναι η πρόεδρος του Συλλόγου Πολύνα Μπανά. Έχει, όπως διαπιστώνεται, άριστες τις σχέσεις της με την παύλα-, που πάει να πει συνεχίζεται ο κόπος της, σε όλες τις εποχές του χρόνου. Μήπως τελικά διατηρεί τις άριστες των σχέσεων με τα ρόδα; Και με τα ρόδα και με τα τριαντάφυλλα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here