– Κοπιαστική και συντονισμένη προετοιμασία από τα μέλη του «ΜΕΑΣ Ήφαιστος»
– Μιλάει στα “Χ” ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ Ήφαιστος Π. Μακρόπουλος
Στο τέλος Οκτωβρίου σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Σιδηροδορμικού Μουσείου Δράμας, όπως ανέφερε μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας “ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ” κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος. Στην κατεύθυνση αυτή και με προοπτική τη λειτουργία του Σιδηροδρομικού Πάρκου, ο Σύλλογος προγραμμάτισε ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου εργασίες προκειμένου να συγκεντρώσει όλο το εγκαταλειμμένο μουσειακό υλικό που υπάρχει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας εξηγεί ο κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος.
Αυτή η εγκατάλειψη έχει ως αποτέλεσμα όλα τα βαγόνια, που είναι κάτω από την πεζογέφυρα του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Δράμας, να έχουν βρεθεί μέσα σε μια ζούγκλα από άγρια βλάστηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στις γραμμές φύτρωσαν δέντρα τα οποία διαπέρασαν τα σταθμευμένα βαγόνια, κάποια από τα οποία έχουν κατασκευαστεί στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Τα βαγόνια είναι ξύλινα και η διάβρωση που υπέστησαν επέτρεψε στην άγρια βλάστηση και τα δέντρα να φυτρώσουν μέσα σε αυτά. Το αποτέλεσμα ήταν η μετακίνησή τους για να συντηρηθούν δυσκόλεψε πολύ τους ανθρώπους του Ηφαίστου.
Τις προηγούμενες ημέρες έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, να κοπούν τα δέντρα που ήταν μέσα στα βαγόνια ώστε να υπάρξει πρόσβαση στα μέλη του Ηφαίστου, προκειμένου να συντηρήσουν τα κουζινέτα των τροχών και να μετακινήσουν τα ίδια τα βαγόνια για συντήρηση.
«Η προσπάθεια που έγινε από τα μέλη του Ηφαίστου ήταν τιτάνια. Καταφέραμε τελικά να είναι όλα έτοιμα την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου. Την ίδια ημέρα έφθασε από την Θεσσαλονίκη, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας, ένα ειδικό Unimac, το οποίο κινείται επάνω στις ράγες και έχει μεγάλη ελκτική δυνατότητα. Με το συγκεκριμένο μέσο, έγινε δυνατή η μεταφορά της ιστορικής ατμομηχανής ΚΓ-877 μέσα στο μηχανοστάσιο. Η χειρισμοί δεν ήταν εύκολοι γιατί στη γραμμή που κινούνταν το Unimac έπρεπε να περάσει και μέσα από τον Λόχο Εφοδιασμού Μονάδων που βρίσκεται δίπλα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στη βοήθεια του Διοικητή της στρατιωτικής μονάδας, τον οποίο ευχαριστούμε ιδιαίτερα» είπε ο πρόεδρος του «ΜΕΑΣ Ήφαιστος»
Την ίδια ημέρα, ο Δήμος Δράμας έστειλε ένα JCB που βοήθησε στις απαιτούμενες εργασίες και στον καθαρισμό των γραμμών από τα χώματα. Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα μέλη του Ηφαίστου απηύθυναν τις ευχαριστίες τους προς τον Δήμαρχο Δράμας κ. Μαμσάκο και προς τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΔ κ. Χατζηγιάννη.
Μέσα στο μηχανοστάσιο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας, υπάρχουν αυτήν τη στιγμή δυο ατμομηχανές η ΛΒ-962 και η ΚΓ-877. Παράλληλα βρίσκεται και το κλινοθέσιο βαγόνι του Orient Express (το δεύτερο βαγόνι, δηλαδή η εστιάμαξα, βρίσκεται στο εργοστάσιο οχημάτων της Θεσσαλονίκης για συντήρηση). Επίσης, μέσα στο μηχανοστάσιο της Δράμας, βρίσκονται δυο βαγόνια, ένα εμπορικό και ένα επιβατικό, κατασκευής 1895, στα οποία άρχισαν ήδη εργασίες συντήρησης. Ωστόσο, οι εργασίες αυτές προχωρούν με αργό ρυθμό γιατί προτεραιότητα των μελών του Ηφαίστου είναι τον προσεχή Οκτώβρη να γίνουν τα εγκαίνια του Σιδηροδρομικού Μουσείου και μέχρι τότε θα πρέπει να έχει τελειώσει η αναβάθμιση της ατμομηχανής ΚΓ-877.Την ίδια ώρα έχουν συγκεντρωθεί και οι δρεζίνες (μικρά βαγόνια συντήρησης του τροχαίου υλικού) μέσα στα δρεζινοστάσια.
«Αυτή τη στιγμή- εξηγεί ο πρόεδρος του Ηφαίστου- προτεραιότητά μας είναι να γίνουν τα εγκαίνια του Σιδηροδρομικού Μουσείου, γύρω στις 28 Οκτωβρίου. Το Μουσείο θα γίνει στην παλιά αποθήκη εμπορευμάτων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Στον χώρο μεταξύ του σταθμού και της ταβέρνας που βρίσκεται ακριβώς απέναντι, υπάρχουν δυο σιδηροδρομικές γραμμές. Σε αυτές θα τοποθετήσουμε κάθε βαγόνι που ανακατασκευάζουμε σταδιακά. Μέσα στο μηχανοστάσιο θα κρατήσουμε τις δυο ατμομηχανές, που πρέπει να είναι προστατευμένες από τον καιρό, όπως και τα βαγόνια του Orient Express. Δηλαδή κάποια εκθεσιακά κομμάτια θα είναι φυλαγμένα στο μηχανοαστάσιο».
Αμέσως μετά την κατασκευή του Σιδηροδρομικού Μουσείου και τα εγκαίνιά του, οι άνθρωποι του Ηφαίστου έχουν προγραμματίσει την κατασκευή του Σιδηροδρομικού Πάρκου, γνωστού και ως σιδηροδρομικού περιπάτου, ώστε μετά την μετάβαση των επισκεπτών στο Σιδηροδρομικό Μουσείο να υπάρχει δυνατότητα ξενάγησης στον Σιδηροδρομικό Περίπατο, μέχρι την περιοχή του Μηχανοστασίου, όπου θα αναδειχθεί και ο υπέροχος κήπος που υπάρχει εκεί.
Πέρα από τα συγχαρητήρια που αξίζουν οι άνθρωποι του Ηφαίστου, για την επιμονή και το μεράκι τους για τον σιδηρόδρομο, αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω σχέδια δεν έχουν καμία σχέση με τη λειτουργικότητα του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Δράμας. Ο σταθμός θα συνεχίσει να λειτουργεί και να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό με λιγότερα ή περισσότερα δρομολόγια, όπως ακριβώς γινόταν μέχρι σήμερα.