– Για τις δραστηριότητες με τίτλο “Across the Universe” που ανέπτυξε για την Β’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Δράμας
– Το βραβείο θεσπίστηκε από το Ινστιτούτο Αστροφυσικής και το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης
Η επιτροπή του βραβείου Δημιουργικής Διδασκαλίας “Εύρηκα, Εύρηκα” ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των 7 ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν στην 2η προκήρυξη του Βραβείου για το 2022.
Η Επιτροπή αποφάσισε να απονείμει το Βραβείο για το 2022 στον κ. Μιλτιάδη Βαβουλίδη για τις δραστηριότητες με τίτλο “Across the Universe” που ανέπτυξε για την Β’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Δράμας και υλοποίησε την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022. Η διάκριση του Δραμινού καθηγητή οφείλεται στην πολύ σημαντική δουλειά του κ. Βαβουλίδη που αφορά ένα πρόγραμμα που χρησιμοποίησε την Αστρονομία αλλά και τις ιδιαίτερες μουσικές ευαισθησίες των μαθητών του ως εργαλεία για την δημιουργική διασαφήνιση εννοιών της σχολικής – και όχι μόνον – Φυσικής, αλλά και την συναισθηματική τους αφύπνιση ως προς την πιο θαυμαστή εκείνη ιδιότητα του κόσμου μας – ότι είναι κατανοητός.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο καθηγητής Φυσικής του Μουσικού Σχολείου της Δράμας και πρόεδρος του Συλλόγου Θετικών Επιστημόνων Δράμας, κ. Μίλτος Βαβουλίδης, είπε ότι μέσω του βραβείου γίνεται μια προσπάθεια να προωθηθεί η Αστρονομία στα δημόσια σχολεία, εξηγώντας: «Η Αστρονομία είναι μια πονεμένη ιστορία για τη Δημόσια Εκπαίδευση και ειδικότερα για τον κλάδο των φυσικών. Διδασκόταν αρχικά ως υποχρεωτικό μάθημα στη Β’ Λυκείου, μετά το μάθημα έγινε προαιρετικό και πριν από λίγα χρόνια καταργήθηκε εντελώς. Αυτό παρότι η Αστρονομία είναι η μητέρα των επιστημών. Είναι από τις πρώτες επιστήμες, μαζί με τη γεωμετρία που εμφανίστηκαν στην ανθρωπότητα. Η θεσμοθέτηση του βραβείου επιχειρεί να δώσει κίνητρα στους καθηγητές να την εντάξουν στο σχολείο. Αυτό προσπάθησα να κάνω και εγώ. Είναι μια πρόταση που εφάρμοσα με τα παιδιά της Β’ Λυκείου με τα οποία κάναμε μάθημα Φυσικής γενικής παιδείας. Η δραστηριότητα είχε σαν στόχο να μάθει στους μαθητές βασικά στοιχεία της σύγχρονης κοσμολογίας. Κάτι για το οποίο τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον».
Το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (IA) και το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ), θέσπισαν το 2020 ένα βραβείο το οποίο απευθύνεται στους ανήσυχους εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης που πειραματίζονται με δημιουργικότερες μορφές διδασκαλίας και μάθησης, είτε στο κύριο σώμα του σχολικού προγράμματος είτε εκτός σχολικού ωραρίου ή, ακόμα στους ομίλους ειδικών ενδιαφερόντων όπου αυτοί υπάρχουν. Συγκεκριμένα το βραβείο αναγνωρίζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες εμπνέονται από το πιο ελκυστικό και ταυτόχρονα το πιο δυναμικό κομμάτι της θεμελιώδους φυσικής σήμερα, δηλαδή την Αστρονομία.
Ο σκοπός του βραβείου είναι να ασκήσει μια μικρή αντίστροφη επίδραση σε μια μακροχρόνια τάση ποιοτικής υποβάθμισης της επιστημονικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, η οποία επικεντρώνεται σε ένα στείρο σύστημα εξετασιοκεντρικής μάθησης, με φόντο και τελικό κριτή των προσπαθειών τους τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000€ εκ των οποίων τα 2.000€ δίνονται στον βραβευόμενο εκπαιδευτικό και τα 1.000€ στο σχολείο του υπό μορφήν εργαστηριακού ή άλλου εξοπλισμού που θα προορίζεται για το Αστρονομικό Εργαστήριο του σχολείου. Το βραβείο μπορεί να απονεμηθεί και σε μια ομάδα εκπαιδευτικών που συνεργάστηκαν για την πραγματοποίηση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας άξιας να βραβευθεί.