Στην πρώτη δεκάδα των επιτυχόντων στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης η Μαριλίτα Χατζηπροδρόμου
Ο καινούργιος κύκλος ζωής που ανοίγει για τις Δραμινές και τους Δραμινούς που πέτυχαν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ενθουσιάσει τους ίδιους και παράλληλα έχει δώσει σημαντική ικανοποίηση στους γονείς τους.
Οι προσπάθειες των μαθητών που με πρόγραμμα και σωστή προετοιμασία οδηγήθηκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία που αυτές τις μέρες τους γεμίζει χαρά. Παράλληλα με τους μαθητές, οι γονείς όπως και οι καθηγητές τους, είναι συχνά σημαντικοί υποστηρικτές κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους, και ειδικότερα φέτος σε μια χρονιά που λόγω της πανδημίας επηρέασε με τον δικό της τρόπο την ψυχολογία των υποψηφίων. Όπως έχουν γράψει τα “Χ” και σε προηγούμενο ρεπορτάζ οι υποψήφιοι από τη Δράμα όπως και γενικά τις επαρχιακές πόλεις έχουν πολλά κίνητρα για να οδηγηθούν στην επιτυχία, κάτι που σε μεγάλο βαθμό, τελικά το κατάφεραν.
Μια από τις μαθήτριες που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι και η Αγγελική Καραϊσαρλή από το 2ο ΓΕΛ Δράμας που εισήχθη στην σχολή Βαλκανικών και Σλαβικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με 13575 μόρια. Η Αγγελική είχε επιλέξει τη συγκεκριμένη σχολή ως δεύτερη επιλογή μετά την Ψυχολογία. «Μου άρεσε σαν ιδέα να μάθω ξένες γλώσσες μέσα στη σχολή, για τον λόγο αυτό έκανα την προσπάθεια και τελικά πέτυχα. Είμαι πολύ ικανοποιημένη διότι κατέβαλα την καλύτερη δυνατή προσπάθεια. Ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας αλλά και επειδή απαιτούσε συγκροτημένο διάβασμα. Με σωστή διαχείριση του χρόνου όμως, μπορούσε κάποιος να τα καταφέρει» σημείωσε. Ως προς τους παράγοντες που συνέδραμαν στο αποτέλεσμα της προσπάθειάς της είπε ότι χρειάστηκε μια συνολική προσπάθεια τόσο της οικογένειας της, όσο και του σχολείου και των καθηγητών των φροντιστηρίων, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου.
Η Μαριλίτα Χατζηπροδρόμου από το 2ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στην Ιατρική Σχολή του ΔΠΘ στην Αλεξανδρούπολης και μάλιστα 10η σε σειρά επιτυχίας με 17850. Η Μαριλίτα περίμενε την είσοδό της στη σχολή καθώς συζητώντας με συνομηλίκους και συμμαθητές της κατάλαβε ότι πολλά παιδιά δεν έγραψαν καλά και σύμφωνα με ότι προέβλεπαν οι ειδικοί, αναμενόταν μεγάλη πτώση στις βάσεις. Έτσι η ίδια περίμενε ότι η Ιατρική, η Βιολογία, ή η Οδοντιατρική θα ήταν μια από τις σχολές που θα είχε πετύχει. Η ίδια εξηγεί ότι η επιλογή της Ιατρικής σχολής οφείλεται στο γεγονός ότι η μητέρα της είναι γιατρός και αυτό αποτέλεσε για την ίδια ισχυρό κίνητρο «Έχω γνωρίσει την δουλειά αυτή. Την έχω ζήσει στο σπίτι μου. Έχω καταλάβει την ομορφιά και τις δυσκολίες της. Είχα πάντα ενδιαφέρον και κλήση προς την βιολογία, τον άνθρωπο και φυσικά μου άρεσε η ιδέα να βοηθώ τους συνανθρώπους μου που βρίσκονται σε ανάγκη. Όλα αυτά με οδήγησαν να θέσω ως στόχο την Ιατρική». Η ίδια εξηγεί ότι η προετοιμασία για τις εξετάσεις ήταν πολύ δύσκολη και απαίτησε πολλές θυσίες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με ασταμάτητη προσπάθεια. Σημαντική για το αποτέλεσμα των εξετάσεων, ήταν όπως προσθέτει, η δική της προσπάθεια, η βοήθεια που είχε από τους καθηγητές της και η ψυχολογική στήριξη των γονιών της. Όπως τα υπόλοιπα παιδιά έτσι και η Μαριλίτα δεν μπορούσε να μην αναφερθεί το θέμα της υγειονομικής κρίσης και της πανδημίας η οποία την επηρέασε αρνητικά διότι την έβγαλε εντελώς από το πρόγραμμά της και δημιούργησε αβεβαιότητα. Η ίδια πρόσθεσε ότι απέδιδε πολύ καλύτερα στα μαθήματα και τα φροντιστήρια δια ζώσης από ότι στα μαθήματα που έγιναν διαδικτυακά, ωστόσο τελικά τα κατάφερε και μάλιστα πολύ καλά. Σχετικά με τη συνέχεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας μετά τις σπουδές της σημείωσε «Το όνειρό μου είναι να βγω στο εξωτερικό και να ασχοληθώ περισσότερο με την έρευνα, κάτι που φυσικά δεν είναι εύκολο στην Ελλάδα. Ωστόσο θα προσαρμοστώ ανάλογα με τις συνθήκες». Για τους μαθητές που δεν κατάφεραν τον στόχο τους είπε ότι «είναι πολύ λογικό να μην έχουμε αποδώσει όλοι όσο καλά θα μπορούσαμε αλλά είμαστε 18 χρονών και έχουμε όλο το μέλλον μπροστά μας. Σίγουρα αν προσπαθήσουν ξανά, τα παιδιά θα καταφέρουν όποιον στόχο έχουν θέσει».
Η Αθηνά Μιγδάνη από το 2ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στη σχολή Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής των Σερρών με 10795 μόρια. Η Αθηνά ανέμενε την εισαγωγή της σε αυτή τη σχολή, σύμφωνα με την βαθμολογία που είχε και σημειώνει ότι η προσπάθεια της ήταν δύσκολη, ειδικότερα με τα επιπλέον μαθήματα του σχεδίου που έπρεπε να κάνει, αλλά τελικώς όλα πήγαν καλά. Η απόφοιτη του 2ου ΓΕΛ δηλώνει ότι σημαντικό στήριγμα στην προσπάθειά που έκανε ήταν η οικογένειά της αλλά και η καθηγήτριά της στο σχέδιο. Η Αθηνά μιλώντας για τα παιδιά που δεν μπόρεσαν πετύχουν φέτος τους στόχους τους, επεσήμανε ότι ευκαιρίες δίνονται συνεχώς και θα υπάρξουν σίγουρα και πολλές επόμενες για όσους δεν πέτυχαν φέτος. «Δεν θα πρέπει να το βάζουν κάτω» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Καρυοφίλης Κιόρογλου από το 4ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή του στη σχολή Δημοτικής Εκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Ρόδο με 11300 μόρια. Ο απόφοιτος του 4ου ΓΕΛ μιλώντας στα “Χ” εξήγησε ότι παρότι πρώτη του επιλογή ήταν η Ψυχολογία, ορισμένα λάθη κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων του κόστισαν σε βαθμούς. Ωστόσο, δηλώνει πολύ ικανοποιημένος αφού η σχολή που πέρασε ήταν στις πρώτες δυο επιλογές του. «Είναι δύσκολη η προσπάθεια που απαιτείται στην προετοιμασία πριν τις πανελλαδικές γιατί πρέπει να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο στο διάβασμα και να έχεις ένα πρόγραμμα που να μην το εγκαταλείπεις. Παράλληλα, είναι σημαντική η βοήθεια από τους γονείς, από τους καθηγητές και από το σχολείο. Όμως ακόμη και για τους μαθητές που δεν πέρασαν σε κάποια σχολή πρέπει να γνωρίζουν ότι η ζωή δεν τελειώνει στις πανελλαδικές. Μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν ή να αποκτήσουν κάποια εξειδίκευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση».
Η Αριάδνη Κιόρτεβε από το 4ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στην σχολή Πολιτικών Επιστημών Θεσσαλονίκης με 16075 μόρια. Η σχολή ήταν δεύτερη επιλογή της και δηλώνει ικανοποιημένη με την είσοδό της. Επέλεξε αυτή τη σχολή καθώς είχε ενημερωθεί για το πρόγραμμα σπουδών εντοπίζοντας σε αυτό μαθήματα που την ενδιαφέρουν και έχουν σχέση με την ιστορία, την κοινωνιολογία κλπ. Η πανδημία ήταν ένας δύσκολος παράγοντας για την προσπάθεια της Αριάδνης όπως και για τους περισσότερους μαθητές. Η ίδια μιλώντας για το θέμα αυτό δηλώνει «Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά. Δώσαμε, πιστεύω, όλοι οι μαθητές τον καλύτερό μας εαυτό και ανταπεξήλθαμε σε όλη αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Σε αυτή την προσπάθεια με βοήθησε κυρίως το πρόγραμμα που είχα σε καθημερινή βάση, όπως βέβαια και η στήριξη από την καθηγήτρια και την οικογένειά μου».
Η Σόνια Γκέρτα από το 1ο ΓΕΛ Δράμας πέτυχε την εισαγωγή της στην σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού στο Ηράκλειο με περίπου 9850 μόρια. Η σχολή ήταν η πρώτη επιλογή της Σόνιας και η ίδια δηλώνει ότι η περίοδος της καραντίνας ήταν ανασταλτικός παράγοντας καθώς εξαιτίας της χάθηκε η επαφή με ορισμένα μαθήματα και σε μεγάλο βαθμό επικρατούσε αβεβαιότητα για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Συν τοις άλλοις, όπως εξηγεί, τα φετινά θέματα ήταν δύσκολα σε σχέση με αυτά που αναμενόταν. Η ίδια θεωρεί ότι σημαντικοί για το αποτέλεσμα της προσπάθειάς της ήταν η οικογένειά και οι καθηγητές της που πίστεψαν ότι θα τα καταφέρει.
Η Ελισάβετ Πανταζίδου από το 2ο ΓΕΛ Δράμας, πέτυχε την εισαγωγή της στη σχολή Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΑΠΘ με 16130 μόρια. Η σχολή ήταν δεύτερη επιλογή της Ελισάβετ ωστόσο, όπως εξηγεί στα “Χ” πάντα την ενδιέφερε η ενημέρωση και η δημοσιογραφία οπότε είναι ικανοποιημένη από την εισαγωγή της σε αυτή τη σχολή.
Η Ελισάβετ θεωρεί ότι η προετοιμασία για τις εξετάσεις δεν ήταν τόσο δύσκολη μιας και είχε τη στήριξη της καθηγήτριάς της αλλά και της οικογένειάς της ωστόσο, θεωρεί ότι επηρέασε αρνητικά στην ψυχολογία της η κατάσταση της πανδημίας και κυρίως της η περίοδος της καραντίνας. Ακόμα, δηλώνει ότι στη συνέχεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας και μετά τις σπουδές της σκέφτεται περισσότερο να συνεχίσει στο εξωτερικό καθώς θεωρεί ότι εκτός Ελλάδας παρουσιάζονται περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες.
Ο Χρήστος Τσακιρίδης από το Μουσικό Σχολείο της Δράμας πέρασε στη σχολή Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα με 12700 μόρια. Η σχολή της Άρτας ήταν η μοναδική του επιλογή και ο Χρήστος ήταν βέβαιος ότι θα περάσει σε αυτήν. Η προετοιμασία για τις εξετάσεις είχε τις δικές της δυσκολίες παρότι τα ειδικά μαθήματα έκαναν ευκολότερο τον στόχο του. Ο απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου δήλωσε ότι μπορεί η περίοδος της πανδημίας να ήταν ένας αρνητικός παράγοντας για τους περισσότερους αλλά τον ίδιο τον βοήθησε διότι μπόρεσε να κάνει περισσότερες επαναλήψεις. Εξήγησε δε, ότι στην προσπάθειά του αυτή τον βοήθησε σημαντικά η οικογένειά του και περισσότερο η μητέρα του που ήταν πάντα δίπλα του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως, από τους υποψηφίους που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις φετινές Πανελλαδικές, επιτυχόντες ήταν το 77% των υποψηφίων με το 53,39% να είναι κορίτσια και το 46,61% αγόρια. O συνολικός αριθμός των υποψηφίων φέτος ανήλθε στους 105.420, εκ των οποίων 89.640 με τις διαδικασίες των Γενικών Λυκείων και 15.780 με τις διαδικασίες των Επαγγελματικών Λυκείων.
Την Δομνιδου δεν θα την Βάλετε
Εε